25.04.2012

Rettelse til Spirevest-oppskrift

Å nei! Til tross for utallige gjennom-lesninger, har det allikevel sneket seg inn en aldri så liten feil i Spirevest-mønsteret! Dette beklager jeg virkelig!
Det skal legges opp 6 masker til den bakre stripete knappestolpen, og denne skal sys fast til slutt. Denne vesentlige detaljen har jeg rettet og publisert som en oppdatert versjon på Ravelry, og alle som har lastet ned mønsteret vil ha tilgang til denne i sitt Ravelry-bibliotek. Feilen ble oppdaget av Vibeke, som likevel fant ut av det på egenhånd og fikk strikket ferdig en søt liten Spire-vest. Hennes vest og erfaringer med dette mønsteret finner du her. Tusen takk til deg, Vibeke!
Når det gjelder størrelsen på vesten, har jeg oppgitt størrelse 3-6 år i oppskriften. Det er jo litt forskjell på en 3-åring og en 6-åring, så det betyr at modellen vil være ganske stor til en 3-åring og litt smal til en 6-åring. Lengden kan selvfølgelig tilpasses etter ønske og barnets størrelse. Selv strikker jeg som regel alle plagg en til to størrelser større enn barnets alder, så de kan brukes lenge. Vester er jo fine vokseplagg ettersom de aldri blir for korte i armer eller ben! Du kan også prøve å bruke tynnere garn og tynnere pinner for å få en mindre størrelse. På bildet ser du vesten på en liten 6-åring, og den passer også fint på min store 4-åring som står ved siden av og ler, selv om dette da var veldig kjedelig!

1 kommentar:

  1. Bare hyggelig å være til hjelp og jeg er jo veldig fornøyd med vesten min. Til mandag får jeg forhåpentligvis prøvd den på og jeg håper jo at det vil være en del å vokse på for to-åringen. Hvis modellen er samarbeidsvillig blir det bilder også. :)

    SvarSlett